Handelsbetingelser

Betaling

På www.speciallageret.dk kan der betales således:
Dankort, Visakort, Mastercard og Maestro.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra www.speciallageret.dk.

Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.



Levering

I vores webshop sender vi kun til Danmark.

 

Levering via DAO pakketrans til nærmeste pakkeshop.

Levering koster 29 DKK. Bestillinger leveres med DAO pakketrans, der afleverer pakken i en shop i nærheden af dig.

Du vil få besked når den er fremme. DAO leverer til mange pakkeshops landet over.
Under normale forhold vil du modtage din levering ca. 2-3 hverdage efter vi har modtaget din bestilling og betaling. 
Det lille Kaffehus kan ikke drages til ansvar for forsinkelser, der opstår hos DAO pakketrans.

 

Levering via Post Danmark med Omdeling.
Vi sender med Post Danmark, og bestræber os på af følge deres listepriser på fragt så godt som muligt.
Møbler sendes ikke, de skal afhentes efter aftale.

Pakker under 2 kg. sendes som brev, og er dermed ikke forsikret.

Vi vil levere varen hurtigst muligt, pakken sendes senest indenfor 2-3 dage, leveringstiden kan variere, alt efter hvilken vare, det drejer sig om.
Ved store mængder kan leveringstiden være længere, vi kontakter dig pr. mail hvis dette er tilfældet.


 

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.speciallageret.dk
Undtaget er fødevarer, (the, kaffe, slik, olie osv) hvor der af holdbarsmæssige og hygiejniske grunde ikke er fortrydelsesret.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du modtager din vare.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til skagenkaffe@skagenkaffe.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular (se feltet "hvad skal jeg sende med tilbage" og sende med retur. 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.


Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Du mister din fortrydelsesret, hvis varen har været brugt og/eller beskadiget, eller hvis emballagen ikke fremstår ubrudt/uåbnet. 
Er der synlige tegn på brud eller brug, refunderes beløbet ikke.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Det Lille Kaffehus
Sct. Laurentii Vej 67
9990 Skagen

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Kopier flg. tekst, sæt den ind i et word-dokument, udfyld og skriv den under.
-Til Det Lille Kaffehus

 
-Jeg/vi (Dit navn, din adresse, evt. telefon og mail) meddeler herved, at jeg/vi ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores købsaftale om følgende varer (her indsættes beskrivelse af varen), der blev bestilt den (dato) og modtaget den (dato).

- Dit navn:     
              
- Din adresse:

- Din underskrift: (kun hvis du formularen sender med post som brev).

- Dato:

 

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Vi gør altid vores bedste for, at de varer du modtager, er helt i orden, men det kan forekomme at der sker fejl, eller der af en eller anden grund er noget galt med varen.
Når du handler på www.speciallageret.dk har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.


Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.



Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.


Varen sendes til:

Det Lille Kaffehus
Sct. Laurentii Vej 67
9990 Skagen


Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Du bedes tage 2-3 fotos af varen, fx med mobiltelefon. Desuden bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Vi tager forbehold for fejl og udsolgte varer. Du bliver kontaktet hurtigst muligt pr. mail, hvis dette forekommer.
Varer fra Nostalgi & Vintage kan det ske, at en vare bliver solgt til kunder i den fysiske butik, før ordren fra webshoppen bliver ekspederet, i dette tilfælde tager vi ligeledes forbehold for udsolgt, og vi kontakter dig hurtigst muligt pr. mail.

 
Fortrolighedspolitik:
Forretningen forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.

Oplysninger afgivet til www.speciallageret.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand.

EU Klageret
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til (indsæt rette klagenævn for din webshop, eksempelvis Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dkDu kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.